tiistai 5. toukokuuta 2015

City of Brotherly Love

Buu. Mulla on ollu ihan huono päivä. En käynyt lenkillä, oon syöny epäterveellisesti ja muutenkin ollu väsynyt ja huonotuulinen. Joten ajattelin piristää itseäni kirjoittamalla Philadelphian reissusta :)


Philadelphia on ehdottomasti yks mun suosikkikaupungeista! Siellä on niin urbaani ja cool viba, että siellä haluaa vaan olla ja hengittää sitä kaupungin tunnelmaa! Mä kävin ekaa kertaa Philadelphiassa '11, kun olin New Jerseyssä ja lähettiin päiväreissuksi Phillyyn. Käytiin silloin kaikki perus turistikohteet, joten tällä reissulla jätin väliin Rockyportaat ja Liberty bellin ja lähin kierteleen kapungin upeita katuja yksikseni. 



Yks asia, joka oli mun must see listalla oli The Rootseille omistettu seinämaalaus ja kukaan ei saanut edes puhua tai suunnitella mitään muuta, ennen kuin olin nähnyt sen :D Musta on ihanaa miten ylpeitä Rootsilaiset on kotikaupungistaan ja miten ylpeä Philadelphia on The Rootsista! Philadelphiassa on Rootseille omistettu festarikin - Roots Picnic.


Mulle tulee Philadelphiasta vähän mieleen Amsterdam; niillä on molemmilla tosi paljon historiaa, molemmat on kauniita ja arkkitehdillisesti upeita kaupunkeja, mutta hienoista menneisyydistään huolimatta, kumpikin keskittyy tulevaisuuten ja kehitykseen. Luovuutta, liberaaleja arvoja ja innovatiivisuutta pidetään korkeassa arvossa.




Kapungin nimem merkityskin on niin positiivinen ja kuvaa myös hyvin kaupungin luonnetta, nimttäin Philadelphia tarkoittaa kreikaksi veljellistä rakkautta (philos =rakkaus tai ystävyys ja adelphos = veli) ja philadelphialaiset onki tosi ystävällisiä, mikä on melko epätavallista itärannikkolaisille. 

Musta olis ihana joskus asua Philadelphiassa, mutta sielläkin on kai melko kylmät talvet. :( Ehkä saan sieltä joskus jonkun kivan kesätyön!


Me oltiin muuten just ennen Philadelphian reissua käyty Annapolisissa (pieni satamakaupunki Washingtonin lähellä), josta löydettiin ihana vintagekauppa, josta ostin semmoiset söpöt vegaaniset bootsit ja en malttanut olla laittamatta niitä heti seuraavan päivänä päälle. Not a good idea! Ensinäkin oli hullun kuuma päivä, jtn 30 astetta ja muutenki uudet kengät ja koko päivä kävelyä. Not my finest moments. My feet were killing me, mutta kaikki kehui mun asua ja yks random tyttö pysäytti mut ja pyysi mua sen kuvaan ja päädyin viettää seuraavat 30 min sen mallina :D Joten worth the pain!

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa ihanalta kaupungilta! Haluun sinne!
    -Anna

    VastaaPoista
  2. sun kuvat on mielettömiä, oot kehittynyt tosi paljon! ja kehityksellä tarkoitan, että niistä välittyy jotain noiden paikkojen omaa taikaa, ja hetkien. että ne ei vaan esitä sitä mitä kuvassa on, vaan niissä on jotain sielukkuuta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! :) Se on mulle harvinaista herkkua, että olisin tyytyväinen mun valokuviin. Siinä mielessä, että tykkään niistä oikeesti. Useinmiten laitan tänne vain kuvia vain kuvitukseksi, mutta tavoitteena olisi löytää joku yhdenmukainen tyylilinja tähän blogiin. Niin, että ulkoasu, kuvat ja teksi seurais yhtä linjaa. I'm learning! :)

      Poista

Thank you for commenting ❤